AVANTI STEKENE

3DE AMATEURS

Vooruit met nieuwe voorzitter Gino Rossaer!

Het kwam als een donderslag bij heldere hemel. Begin mei nam onze vorige voorzitter, Jan Horckmans, met onmiddelijke ingang ontslag als voorzitter en als lid van de Raad van Beheer, dit in volle Corona-crisis. Maar onze club zou onze club niet zijn mochten we niet onmiddelijk hard op zoek zijn gegaan naar een meer dan geschikte kandidaat en die hebben we gevonden!

Gino Rossaer is aangeduid als nieuwe voorzitter van het dagelijkse bestuur van onze club en tevens als secretaris van de Raad van Beheer. Samen met Gino komt ook zijn familie en voetbalpartner Danny Van Hoey onze club versterken. Een heel pak ervaring op het hoogste niveau (Waasland-Beveren) zal ons club naar nieuwe hoogtes kunnen brengen. We vroegen dan ook aan Gino om zichzelf en zijn toekomstplannen met de club even voor te stellen. Welkom op de club Gino. Welkom op Avanti, de weg vooruit!

Zou de nieuwe voorzitter van onze fantastische club zich even willen voorstellen?

Ik ben 49 jaar (word dit jaar nog 50) en woon in St.-Pauwels, gehuwd met Ilse en vader van 4 kinderen. Al van kindsbeen af was ik gebeten door de voetbalmicrobe en het duurde dan ook niet lang voor ik zelf een actieve carrière begonnen ben. Heb alle jeugdreeksen van het toenmalige SK Beveren doorlopen t.e.m. reserves en enkele vriendenwedstrijden met het eerste elftal. Tegelijkertijd was ik ook een kleine 10 jaar jeugdtrainer bij Herleving Vrasene. Zoals je kan lezen stond heel mijn jeugdig leven volledig in het teken van het voetbalspelletje.


Na SK Beveren ben ik enkele reeksen gezakt en op een iets lager niveau gaan voetballen zodat de combinatie werk-voetbal meer doenbaar was, toen waren er spijtig genoeg minder mogelijkheden dan nu om beroep en sportcarrière naast elkaar te laten lopen. Zo heb ik enkele jaren bij Svelta Melsele vertoefd en daar ook nog duels uitgevochten met Rieno, de huidige Avanti-trainer.


Na enkele jaren was het voetbal nog verder combineren met mijn professioneel leven niet meer doenbaar. Ik was ondertussen één van de eerste werknemers van Lidl België en heb de eerste winkels en distributiecentrale in België mee opgestart. Zo heb ik mijn operationele carrière stap voor stap verder uitgebouwd en ben nu sedert enkele jaren directeur van Groep Waaslandia. Deze firma verzorgt o.a. het openbaar vervoer in het Waasland, het Antwerpse en de Kempen maar sedert een jaar hebben we ook autocarbedrijf De Korenbloem overgenomen en omgevormd tot Waaslandia Travel (met o.a. spelersbussen Avanti en Waasland-Beveren).

Na een actieve voetbalcarriere, kwam het professionele leven. Hoe ben je terug in het voetbalwereldje geraakt?


Na jaren voetbalstilte is de microbe dan terug boven gekomen en via mijn zoon terug een thuiswedstrijd van Waasland-Beveren gaan bekijken. Van het één kwam het ander en daar heb ik ook Danny Van Hoey leren kennen, toenmalig lid van de RVB. Samen hebben we geprobeerd om de structuur binnen de club (Waasland-Beveren, red.) aan te pakken en te optimaliseren maar om hierin te slagen moet iedereen op één lijn gaan staan. Omdat er op dat niveau ook heel veel andere belangen meespelen was dit heel moeilijk te verwezenlijken.

Hoe ben je dan uiteindelijk bij Avanti Stekene gekomen?


Via Tim Motyka, binnen Avanti door veel mensen goed gekend, zijn we zo in contact gekomen met de club. Onmiddellijk viel me het engagement en passie van de vele vrijwilligers binnen deze vereniging op. Dit gegeven leggen naast een goede basisstructuur kan bijna niet anders dan zorgen voor een gezonde en stabiele club die klaar is om op dit niveau te voetballen. Na verdere gesprekken met de mensen van het bestuur was ik dus snel overhaald om toe te treden tot de Avanti-familie.

Hoe zou jij je taak als voorzitter omschrijven en hoe zie jij de club verder ontwikkelen?

De belangrijkste taak bestaat erin om vooral niet uit het oog verliezen dat de club haar eigenheid blijft behouden. Het combineren van de huidige familiale sfeer met de eerste stappen naar professioneler werken is de boodschap. Naast ons eerste elftal dat het met bescheiden middelen al enkele jaren prima doet, kijk ik ook met grote ogen naar o.a. de prachtige sociale initiatieven zoals de G-ploeg en het maatschappelijk nut van de prima jeugdwerking van Avanti. Dit is ook de gemeente niet ontgaan als je ziet welke investeringen zij het laatste jaar gedaan hebben.


Op korte termijn zal ik natuurlijk nog veel mensen persoonlijk moeten leren kennen en de verdere werking in kaart brengen. Van daaruit zal ik vanuit mijn eigen ervaringen proberen optimaliseren en steeds in onderling overleg, bijsturen waar nodig.Op lange termijn mogen we zeker ambitie hebben maar steeds met het nodige realisme. Wanneer we hierover spreken is sportief één zaak, ambitie hebben om nog meer mensen aan te sporen zich te engageren binnen de club en hun favoriete hobby bij ons uit te kunnen laten oefenen, is minstens zo belangrijk.

Heb je nog een laatste boodschap ?

Er zijn weinig voorzitters die kunnen rekenen op zoveel gedreven vrijwilligers als degenen die ik tot nu toe leren kennen heb bij Avanti. Vind het dan ook een hele eer om van dit team deel te mogen uitmaken !